La cursa d’obstacles, o com perdre un potencial usuari

Aquests dies estic buscant ofertes de feina que m’ofereixin millor sou, estabilitat de contracte i, a ser possible, en una empresa que tingui una cultura de programació similar a la meva. Vaig veure una oferta interessant a Infojobs que cobria les dues primeres necessitats: millor sou, estabilitat. Vaig intentar (sí, intentar) apuntar-m’hi, però al final vaig desisitir a causa de totes les coses que Infojobs em demanava fer abans de poder accedir a inscriure’m/respondre a l’orferta.

A qualsevol portal de feines de programació, un email per donar-se d’alta com usuari és suficient per poder accedir a les ofertes i respondre-les, però a Infojobs volen un munt d’informació teua: contacte, naixement, experiències laborals prèvies, estudis, etc. Terrible. Al final vaig optar per buscar l’empresa i escriure-lis directament.

Posar obstacles als usuaris que volen utilitzar el teu servei és una estratègia pèsima. Tot el paquet d’informació personal hauria de ser opcional, un plus, però no un requisit.

November 27, 2014